När behöver jag ett My InCharge-konto?

My InCharge är en användarportal där du kan hantera din laddstation och se statistik. Genom portalen får du som är laddstationsägare tillgång till flera smarta funktioner. My InCharge kan användas både av dig som har en laddstation hemma och av er som är stationsägare i bostadsrättsförening eller på företag.

My InCharge kan också användas av dig som har beställt ett laddkort eller en laddbricka. I portalen kan du se statistik över din laddning.

 

Hur får jag ett My InCharge-konto?

Efter att du beställt en laddstation eller ett laddkort får du ett mejl med en aktiveringslänk. Observera att du bara kan logga in och aktivera My InCharge-portalen via länken som du får via e-post efter beställning. Du kan alltså inte själv skapa ett konto utan det skapas åt dig efter vi hanterat din beställning.

 

Behöver jag ett My InCharge-konto till appen?

Laddar du med Vattenfall InCharge app behöver du inte ett konto på My InCharge. Du lägger till betalkort som sedan kommer debiteras efter laddning. Du kan koppla ditt My InCharge konto till appen om du redan har laddkort från oss.

 

Har du fler frågor?

Läs vanliga frågor och svar om My InCharge i vår FAQ.