Kundservice

Svar på de vanligaste frågorna just nu

Jag har varken laddkort eller app, kan jag ladda hos er ändå?

Har du inte tillgång till laddkort/laddbricka eller vår app? På våra publika laddstationer kan du betala för laddningen direkt genom att scanna QR-koden på stationen. Du hamnar då på en hemsida där du kan starta och stoppa laddningen genom att betala direkt med ditt betalkort eller kreditkort.

På vilka stationer kan jag betala utan laddkort eller app?

På alla våra publika laddare som har QR-kod.

Hur gör jag för att betala utan laddkort/laddbricka eller app?

Om laddstationen är vår och den har en QR-kod kan du scanna koden med din mobil. QR-koden tar dig till en sajt där du kan starta och stoppa laddningen genom att betala direkt med ditt betalkort eller kreditkort. Vi reserverar 200 kronor på ditt kort vid varje startad laddning för att säkerställa att du kan genomföra betalningen.

Hjälp! Laddkabeln sitter fast i bilen och jag får inte loss den. Vad ska jag göra?

För att kabeln ska släppa från laddstationen måste du avsluta laddningen. Du avslutar laddningen på samma sätt som du påbörjade den: antingen via vår app och laddbricka eller laddkort, eller genom att scanna QR-koden på stationen.

På en del bilar måste dörrarna vara upplåsta innan laddningen kan påbörjas eller avslutas. Testa att låsa och låsa upp bilen.

Har du fortfarande problem ringer du vår support på 020-52 62 00. Supporten har öppet dygnet runt och kan guida dig rätt oavsett bilmodell.

Vad kostar det att ladda?

Det finns inget generellt pris utan det beror på allt från effekt och tidpunkt till vem som driver laddstationen. Du hittar aktuella priser i vår app.

Varför kan jag inte påbörja laddning via appen?

Dubbelkolla att du angett rätt kortuppgifter samt att ditt betalkort är öppet för internetbetalningar. Fungerar det ändå inte?

Ibland tappar våra laddstationer internetuppkoppling och då går det inte påbörja laddsessionen via appen. Så länge det inte är något problem med laddstationen kan du alltid använda laddkort eller laddbricka för att påbörja laddningen, klicka här för att beställa.

I de flesta fall kan vi fjärrstarta din laddning. Ring oss på 020- 52 62 00 så hjälper vi dig.

Kontakta oss

020-52 62 00

Allmänna frågor

Kontakta vår kundservice med frågor som rör allt från laddstationer till fakturor.

Vardagar 09.00-17.00

Akuta frågor

Support och felavhjälpning finns tillgänglig på samma nummer dygnet runt.

För dig som ringer från utlandet

+46 771 46 46 56

Feedback