Kundservice

My InCharge användarportal

I samband med att du beställer ett laddkort eller blir laddstationsägare skapas ett konto på My InCharge till dig. Du får en aktiveringslänk skickad till din e-postadress när kontot är skapat och då har du också möjlighet att skapa ett nytt lösenord. Länken är aktiv i 48 timmar.
Kontakta vår kundservice, vardagar mellan 09-17, på telefonnummer 020 - 52 62 00 om du behöver en ny aktiveringslänk.

 

 

Klicka på länken nedan för att se vår guide till portalen:

Guide till My InCharge

På inloggningssidan till My InCharge kan du återställa ditt lösenord. Klicka här för att komma dit

 

Logga in på My InCharge och välj ”Rapportering” för att se hur många kWh du laddat.

Schemalagd laddning gör det möjligt för dig att tidsinställa när laddboxen kan användas. Du använder sedan ditt laddkort som vanligt, men bilen kommer endast att laddas under tidsintervallet som du angivit i dina inställningar.

För att komma i gång väljer du vilken station du vill schemalägga laddning på och klickar sedan på ”inställningar” för den stationen. Om det är första gången du använder funktionen kommer du att få en kort introduktion till vad schemalagd laddning är.

I den här vyn kan du skapa eller redigera schemat genom att definiera en eller flera regler. Du anger vilka timmar på dygnet och/eller vilka dagar som laddaren tillåts ladda. Genom att klicka på ”Skapa schema” aktiverar du den schemalagde laddningen.

Vill du ändra eller inaktivera schemat klickar du dig in på schemat igen. Ett inaktivt schema kan återaktiveras när som helst.

Observera att schemalagd laddning inte fungerar för alla bilmodeller. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Vissa bilmodeller hamnar i "vilande" läge efter ett tag när du blippat ditt laddkort och laddstationen avvaktar med att starta laddningen. Om laddschemat tillåter bilen att ladda först efter att bilen hamnat i vilande läge vaknar den inte vid laddstart.

Du kan lägga till ett eller flera laddkort i behörighetslistan via portalen My InCharge. När du loggat in klickar du på ”behörighetslista” i menyraden till vänster. Där fyller du i vilka kortnummer som du vill ska kunna ladda på din station.  

Kontakta oss

020-52 62 00

Allmänna frågor

Kontakta vår kundservice med frågor som rör allt från laddstationer till fakturor.

Vardagar 09.00-17.00

Akuta frågor

Support och felavhjälpning finns tillgänglig på samma nummer dygnet runt.

För dig som ringer från utlandet

+46 771 46 46 56

Feedback