Kundservice

Laddlösningar för fastigheter

Hur kommer vi igång med elbilsladdning?

Tillsammans med er ser vi över hur många laddplatser som behöver elektrifieras, vilken effekt som finns tillgänglig samt om lastbalansering eller förstärkt anslutning behövs. Vi utför en installationsberedning och tar fram en offert på hårdvara, installation och tjänster baserat på ert behov, laddbeteende, effekttillgänglighet och markförhållanden.

Läs mer om hur ni kommer igång här

 

 

Hur beställer vi laddkort eller brickor?

När behöver vi beställa laddkort?

Så fort ni lagt en beställning på laddboxar ska ni meddela elbilisterna att de måste beställa laddkort via vår hemsida. Viktigt att laddkorten beställs i tid så att elbilsföraren kan komma igång och ladda så fort som möjligt.

Beställ laddkort här

 

Hur loggar vi in i laddportalen My InCharge?

Logga in på My InCharge via https://www.goincharge.com/se. Använd de inloggningsuppgifter ni får via mejl när ni beställer en laddstation, laddkort eller laddbricka.

 

För att hyresgästerna ska få en aktiveringslänk till My InCharge behöver de beställa ett gratis laddkort eller bricka. När beställningen är gjord får de ett mejl där de aktiverar sitt My InCharge-konto.

 

Observera att de behöver aktivera sitt konto via e-postlänken innan de kan logga in i My InCharge portalen.

 

 

Hur använder vi laddportalen My InCharge?

I My InCharge har ni tillgång till bland annat statistik, information om era laddstationer och behörighetslista. Läs guiden här

 

 

Hur registrerar vi våra kunder som hyr en plats i My InCharge?

Under fliken Behörighetslistan i laddportalen kan ni smidigt styra vem som har tillgång till era laddstationer. Ni kan enkelt lägga till och ta bort laddkort eller brickor. Om era laddstationer ingår i ett privat nätverk så är det enbart era utvalda InCharge laddkort eller brickor som kan ladda vid stationen.

 

För att lägga till ett Vattenfall InCharge laddkort eller bricka så anger ni det förtryckta laddkortsnumret som finns på varje laddkort eller bricka och trycker sedan på knappen Lägg till. Ni kan enkelt se vilka laddkort eller brickor som är tillagda och ta bort dessa vid behov. Detta gör ni genom att trycka på knappen Ta bort kopplat till laddkort i listan.

 

 

Varför ser vi inte om våra laddare är uppkopplade i My InCharge?

Ser ni inte era uppkopplade laddare under fliken Mina laddstationer kan ni kontakta vår kundservice på telefon 020-52 62 00.

 

 

Varför är våra laddstationer blå under fliken Mina laddstationer?

Under fliken Mina laddstationer kan ni se status på laddstationerna, om de är lediga, laddar eller om något fel uppstått. Visas stationen blå betyder det att någon laddar.

 

Ledig = grön

Pågående laddning = blå

Fel på uttagsnivå = röd

 

 

Hur fungerar appen?

Är era stationer öppna för publik laddning syns de på laddkartan i appen och elbilsägarna kan enkelt hitta till er, se ert pris för laddning och status på era stationer.

 

Ladda ner Vattenfall InCharge app på App Store eller Google Play.

 

 

Vad händer om det blir problem med laddstationerna?

Vid eventuella fel finns vår kundservice tillgänglig dygnet runt för er och era laddkunder, och kan utföra viss felavhjälpning på distans.

Kontakta vår kundservice på telefon 020-52 62 00.

 

 

Kontakta oss

020-52 62 00

Allmänna frågor

Kontakta vår kundservice med frågor som rör allt från laddstationer till fakturor.

Vardagar 09.00-17.00

Akuta frågor

Support och felavhjälpning finns tillgänglig på samma nummer dygnet runt.

För dig som ringer från utlandet

+46 771 46 46 56

Feedback