Kundservice

Vattenfall InCharge app

Kan jag betala för laddningen direkt via appen?

Ja, om du registrerar ditt betalkort i vår app och använder appen för att starta och avsluta laddning så dras pengarna direkt. Du behöver inte registrera ett konto för att använda betalkort i appen.

Jag har registrerat ett betalkort i appen men kan inte starta laddningen. Varför?

Dubbelkolla att du angett rätt kortuppgifter samt att kortet är öppet för internetbetalningar. Fungerar det ändå inte?

Ibland tappar våra laddstationer internetuppkoppling och då går det inte påbörja laddsessionen via appen. Så länge det inte är något problem med laddstationen kan du alltid använda laddkort eller laddbricka för att påbörja laddningen.

I de flesta fall kan vi fjärrstarta din laddning. Ring oss på 020-52 62 00 så hjälper vi dig.

Måste jag registrera ett konto för att använda appen?

Nej, du behöver inte registrera ett konto för att använda appen eller lägga till ett betalkort som betalmedel. Däremot måste du skapa ett konto om du vill koppla ditt laddkort eller din laddbricka till appen.

Vill du lägga till ett betalkort i appen gör du det via menyvalet ”Mer” och sedan ”Mina kort”.

Hur fungerar appen?

I appen ser du en karta över alla laddstationer i vårt eget och våra partners nätverk som du kan ladda hos.

I sökfältet kan du söka på både laddstation och plats.

Till höger i sökfältet finns även en filtreringsfunktion. Tryck där för att filtrera sökresultat på till exempel uttagstyp, effekt och tillgänglighet.

Vill du felanmäla en specifik laddstation klickar du på stationen i appen och sedan knappen "Rapportera".

Varför är laddstationen grå i appen?

Om laddstationen är grå i appen kan stationen ha tappat internetuppkoppling. I de fallen behöver du använda laddkort eller laddbricka för att starta och stoppa din laddning. Klicka här för att beställa ett laddkort eller en laddbricka.

Jag kan inte hitta en specifik laddstation i appen. Varför?

Det kan bero på att ägaren av laddstationen valt att inte ha den tillgänglig för allmänheten. 

Vad betyder de olika färgerna på stationerna som jag ser i appen?

Grön: Ledig
Blå: Upptagen
Grå: Tappat internetuppkoppling/avstängd/privat
Röd: Fel på stationen

Hur hittar jag mina tidigare laddsessioner i appen?

Under Sessioner hittar du information om dina tidigare laddsessioner samt kostnaden för dem.

Hur återställer jag mitt lösenord?

Det är endast om du har laddkort/laddbricka eller är laddstationsägare som du har inloggningsuppgifter. Du kan i så fall kontakta kundserviceför att få hjälp med återställningen.

Du når kundservice på 020-52 62 00. 

Kontakta oss

020-52 62 00

Allmänna frågor

Kontakta vår kundservice med frågor som rör allt från laddstationer till fakturor.

Vardagar 09.00-17.00

Akuta frågor

Support och felavhjälpning finns tillgänglig på samma nummer dygnet runt.

För dig som ringer från utlandet

+46 771 46 46 56

Feedback