Kundservice

Ladda företag

Hur kommer vi igång med elbilsladdning?

Vi har lång erfarenhet av att hjälpa små och stora företag med elbilsladdning och hjälper er gärna med en offert på hårdvara, installation och tjänster baserat på behov, laddbeteende, effekttillgänglighet och markförhållanden.

Klicka här för att läsa mer om hur vi hjälper företag: Laddstationer för företag | Vattenfall InCharge

Vilka tjänster erbjuder Vattenfall InCharge?

Vi erbjuder tre tjänster: Connect, Pay och Find. Connect är vårt baspaket och det ingår alltid när du blir kund hos oss. Pay och Find ger dig ökade möjligheter att till exempel styra prissättning, öka synlighet och få administrativ hjälp.

Vi har även tjänsten Årlig kontroll, som är en årlig genomgång av er anläggning.

Läs mer om våra tjänster.

Vi har laddboxar från en annan leverantör men vill ha tjänster från Vattenfall InCharge. Går det?

Ja, självklart. Vi erbjuder Connect to InCharge, det är ett sätt att koppla upp dina befintliga laddboxar till våra tjänster.
Läs mer om Connect to InCharge här. Anslut era laddboxar till Vattenfall InCharge | Vattenfall InCharge

Hur kan vi följa hur mycket våra laddstationer används och lägga till eller ta bort användare?

På användarportalen My InCharge kan ni se och hantera allt som rör era laddstationer. Ni kan begränsa eller lägga till användare, spärra kort eller se hur mycket som laddas på era stationer.

Du fick inloggningsuppgifter till portalen i samband med att du blev kund hos oss.

Läs vår guide till portalen och logga in för att upptäcka alla funktioner.

Hur kan våra användare starta och stoppa laddningen?

Du eller de som ska ladda på dina stationer behöver laddkort eller laddbricka för att påbörja och avsluta laddning. Ni kan använda samma laddkort eller laddbricka för att ladda i vårt publika nätverk.

Klicka här för att beställa laddkort eller laddbricka.

Vi har problem med våra laddstationer. Vart vänder jag mig?

Vid eventuella fel finns vår kundservice och support tillgänglig för er och era laddkunder. De kan utföra viss felavhjälpning på distans.
Ni når dem på 020-52 62 00. Är du utomlands? Ring +46 771 46 46 56

Vi har frågor som rör betalning och fakturor.

Klicka här för att komma till vår FAQ för betalning och fakturafrågor.

Har ni specifika fakturafrågor är ni välkomna att kontakta vår kundservice på 020-52 62 00.

Kontakta oss

020-52 62 00

Allmänna frågor

Kontakta vår kundservice med frågor som rör allt från laddstationer till fakturor.

Vardagar 09.00-17.00

Akuta frågor

Support och felavhjälpning finns tillgänglig på samma nummer dygnet runt.

För dig som ringer från utlandet

+46 771 46 46 56

Feedback